Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

Χαλβάς Σιμιγδαλένιος

Χαλβάς Σιμιγδαλένιος
Ο χαλβάς είναι ένα πολύ εύκολο και νόστιμο γλυκό που εγώ προσωπικά το λατρεύω!!! Στην οικογένεια ο χαλβάς μας έσωζε σε κάθε απρόσμενη επίσκεψη…. Κάθε φορά που ερχόταν κάποιος για καφέ, ο χαλβάς είχε τη τιμητική του!!! Είχαμε πάντα noisetta και λικέρ ρόδι, δεν μπορώ να πω!!! Tα γλυκά του κουταλιού όμως, τελείωναν στο πι και φι, οπότε η γιαγιά μου, είχε το χαλβά σαν σανίδα σωτηρίας!!! Τα τελευταία χρόνια, μια κυρία μας έμαθε μια πολύ πιο γρήγορη μέδοθο παρασκευής του σιμιγδαλένιου χαλβά, αυτή του τύπου “όλα στη κατσαρόλα” και τη διατηρήσαμε μέχρι και σήμερα!!! Τη δοκίμασε χθες που είχα να κάνω το post και πέτυχε!!!
Υλικά:
  • 1/2 κούπα σπορέλαιο ή ελαιόλαδο
  • 1 κούπα σιμιγδάλι χοντρό
  • 1 ½ κούπα ζάχαρη
  • 3 ½ κούπες νερό
  • 1 ξυλάκι κανέλας
  • 1 φλούδα πορτοκαλιού
  • 1 φλούδα λεμονιού
Χαλβάς Σιμιγδαλένιος Υλικά
Εκτέλεση:
  1. Ρίχνουμε το λάδι  και το σιμιγδάλι σε μια κατσαρόλα. Το ανακατεύουμε καλά ώσπου να καβουρντιστεί. Το πόσο σκούρο το θέλουμε, είναι στη κρίση και στη γεύση του καθενός. 
  2. Προσθέτουμε τη ζάχαρη, τη κανέλα, τις φλούδες λεμονιού και πορτοκαλιού και ανακατεούμε. 
  3. Αποσύρουμε τη κατσαρόλα από τη φωτιά και προσθέτουμε το νερό, προσεκτικά, γιατί κοχλάζει πολύ και μπορεί να καούμε. 
  4. Ξαναβάζουμε το μείγμα στη φωτιά και  το ανακατεύουμε συνεχώς, μέχρι να ξεκολλάει από τα τοιχώματα της κατσαρόλας. 
  5. Το κατεβάζουμε από τη φωτιά και το αφήνουμε λίγο να κρυώσει. Αν θέλετε μπορείτε να το βάλετε σε μεγάλη φόρμα ή σε μικρές ατομικές, το αφήνουμε να κρυώσει και ξεφορμάρουμε. 
  6. Σερβίρουμε πασπαλίζοντας με κανέλα.
Χαλβάς Σιμιγδαλένιος


 

26 σχόλια:

  1. Υπέροχος! Υπέροχος!
    Κι έχω πολύ καιρό να φάω και να φτιάξω χαλβά!!!!
    Μ' αρέσει που έγινε τόσο ανοιχτό το χρώμα του!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πάντα αγαπημένος ο χαλβάς!
    Τι όμορφος που σου έγινε!
    Οι δικοί μου πάλι τον προτιμούν καλά καβουρδισμένο, οπότε μου βγαίνει πιο σκούρος!
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο χαλβάς λόγω του νηστίσιμου χαρακτήρα του ήταν το γλυκό των γενεθλίων μου στην παιδική ηλικία μιας και τα γενέθλια είναι σχεδόν πάντα μέσα στη Σαρακοστή.
    Αγαπημένο γλυκάκι κι έχω πολύ καιρό να ρο φτιάξω.
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι είναι τόσο νόστιμος σαν γλυκό που δεν σου λείπουν άλλα γλυκά εκείνη τη περίοδο!!!
      Καλημέρα, Ξανθή!!!

      Διαγραφή
  4. πόσο μου εχει λειψει ο χαλβας!!!τέλειος δείχνει..τωρα κιολας θα πω τη μανα μου να φτιάξει το σ/κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από τα αγαπημένα μου γλυκά, τόσο για τη γεύση, όσο και για την ευκολία του! Με τρέλανε το στόλισμά του στην πιατέλα, δε θες να το χαλάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Thank you, Χρύσα!!! Με δυσκόλεψε λίγο οφείλω να ομολογήσω!!! :) Καλημέρα!!!

      Διαγραφή
  6. Αγαπημένο, παραδοσιακό γλυκό που το έφτιαξες πανέμορφο και σίγουρα πεντανόστιμο!! Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μου αρέσει πολύ που έχει αρώματα λεμονιού και πορτοκαλιού, συνδυάζονται ωραία με την κανέλα και κάνουν τον χαλβά υπέροχα αρωματικό!
    Φιλιά πολλά Λία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Του ταιριάζουνν πολύ, νομίζω!!! Φιλιά Ερμιόνη!!! Καλό ΣΚ!!!

      Διαγραφή
  8. Φτιαχνω πολυ συχνα χαλβα και εχω χασει πλεον τον λογαριασμο με τις παραλλαγες του! Κι εμενα μου αρεσει να μην ειναι πολυ καβουρντισμενος, οι υπολοιποι της παρεας τον προτιμουν σκουρο!
    Τελειος εγινε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :):) Να σου πω την αλήθεια κι η γιαγιά μου πιο σκούρο τον έκανε...εμένα δεν με χαλάει ο χαλβάς όπως και να είναι!!! ξέρεις, ο καλός μύλος... ;):) Σε ευχαριστώ!!! Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  9. Τον έκανες τέλειο! Μ αρέσει που είναι ανοιχτόχρωμος και αρωματικός!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λατρεύω το άρωμα του καβουρδισμένου σιμιγδαλιού. Μου φένει αναμνήσεις από την παιδική μου ηλικία, τότε που αυτά τα παραδοσιακά γλυκά είχαν την τιμητική τους. Τώρα λίγο τα έχουμε αδικήσει, λίγο τα έχουμε ξεχάσει ή αντικαταστήσει με άλλα και μόνο όταν τα συναντώ σε κάποιο σπίτι ή blog συνειδητοποιώ πόσο μου έχουν λείψει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :):) Ευκαιρία να κάνεις ένα χαλβαδάκι το ΣΚ...Καλημέρα, Νανά!!!

      Διαγραφή
  11. Μα τι ωραίος που σου έγινε, Λία μου! Πραγματικά η εμφάνισή του κλέβει τις εντυπώσεις! Μου αρέσει επίσης που είναι ελαφρύς αλλά δεν στερείται γεύσης, κρίνοντας από τα υλικά! Υπέροχη πρόταση και σίγουρα θα την ακολουθήσω!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, Αναστασία μου!!! η αλήθεια είναι αυτό το "όλα στη κατσαρόλα", φοβάσαι ότι μπορεί και μη πετύχει, έτσι νόμιζα εγώ τουλάχιστόν, αλλά...Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  12. Τέλειος, τα αρώματα που βγαίνουν και μόνο είναι φανταστικά.Η αλήθεια είναι πως έχω καιρό να φτιάξω χαλβά με σιμιγδάλι και βλέποντας τον δικό σου τον ζήλεψα!Υπέροχος!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπημένο γλυκό! Δεν υπάρχει καλύτερο!
    Χάρηκα πολύ που γνωριστήκαμε Λία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ χάρηκα πολύ που γνωριστήκαμε και περάσαμε πολύ όμορφα!!! Καλό απόγευμα!!!

      Διαγραφή